From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Antena 1
Logo Antena 1 (2010).svg
Launched November 29, 1993; 24 years ago (1993-11-29) [1]
Owned by Antena TV Group (Intact Media Group)
Picture format

4:3, 16:9 (576i, SDTV) 16:9 (1080i, HDTV)

HD 16:9 on 28 November 2016
Audience share 10.8% (Dec 2008, [2])
Slogan Mereu aproape[3] (Always nearby) (1998-2017)
Mereu cu tine[3] (Always with you) (2017-present)
Country Romania
Broadcast area Romania
Sister channel(s) Antena 2, Antena 3, Antena 4 - Euforia lifestyle TV, Antena i, Zu Tv
Website Antena 1
Dolce Channel 115
UPC Romania Channel 04

Channel 6 (SD)

Channel 7 (HD)

Antena 1 (Romanian pronunciation: [anˈtena ˈunu]) is a Romanian television network, and one of the top three networks in the country with a market share of about 10%. It covers most of the country and it is owned by Antena TV Group,part on Intact Media Group.

Antena 1 is currently the second most popular TV channel, after Pro TV. Its main show is [the Observer] or Observator (main news broadcast at 19:00), and various others soap opera shows, football matches and entertainment programs.

Antena 1 promotes itself under the slogan Together we are Antena 1, after dropping the long-running Always Close slogan which helped relaunch it in 1998. In May 2005, Antena 1 has acquired a specialty brother, the channel Antena 3, a 24/7 news channel fashioned in the spirit of CNN. In February 2006, Antena 4 - Euforia lifestyle TV was launched, a channel targeting women viewers. In July 2006, Antena Internaţional, a 24-hour TV channel for Romanians over the borders was launched; it is now broadcasting only in United States and Canada, but will soon extend its coverage area. In April 2007, Antena 2 has been launched.

The channel is owned by the Intact Media Group.

The building that houses Antena 1 and Antena 3's headquarters was seized by the state on Friday, the 8th of August 2014, as a result of the judgement sentencing (among others) Dan Voiculescu, the founder of Intact Media Group. The building may be sold in order for the state to recuperate the prejudice brought to it as a result of the fraudulent privatization of the Institute for Alimentary Research in 2003.[4] After company employees destroyed the interior of the building whilst moving out, the building required refurbishment before being placed on sale.[5] The National Agency for the Management of Seized Assets (ANABI) has placed the building for sale on its website.[6]


The station’s top-rated local productions include entertainment shows, news programs and TV series.




External links[edit]


None of the audio/visual content is hosted on this site. All media is embedded from other sites such as GoogleVideo, Wikipedia, YouTube etc. Therefore, this site has no control over the copyright issues of the streaming media.

All issues concerning copyright violations should be aimed at the sites hosting the material. This site does not host any of the streaming media and the owner has not uploaded any of the material to the video hosting servers. Anyone can find the same content on Google Video or YouTube by themselves.

The owner of this site cannot know which documentaries are in public domain, which has been uploaded to e.g. YouTube by the owner and which has been uploaded without permission. The copyright owner must contact the source if he wants his material off the Internet completely.

Powered by YouTube
Wikipedia content is licensed under the GFDL and (CC) license