Share
VIDEOS 1 TO 50
Прямой эфир Рен ТВ
Прямой эфир Рен ТВ
Published: 2017/03/15
Channel: Рен ТВ Live
Ren Tv दुनिया का सबसे गन्दा चैनल || Yamal 49 E Chanal & Dish Setting || New Biss Key Ren Tv || Edu.
Ren Tv दुनिया का सबसे गन्दा चैनल || Yamal 49 E Chanal & Dish Setting || New Biss Key Ren Tv || Edu.
Published: 2017/07/05
Channel: Sahil Free dish
Рекламный блок (REN-TV, 4.01.2002) (6)
Рекламный блок (REN-TV, 4.01.2002) (6)
Published: 2016/12/29
Channel: KirXan1994OldNewTVRec
Rentv मोबाइल पर देखे।watch rentv on mobile
Rentv मोबाइल पर देखे।watch rentv on mobile
Published: 2017/04/21
Channel: TK knowledge channel
НЛО Заговор спецслужб REN.TV.
НЛО Заговор спецслужб REN.TV.
Published: 2013/01/30
Channel: Alex Sandra
Анонс "Любовь Свана" (REN TV - 8 канал (г. Новый Уренгой), 07.03.2004)
Анонс "Любовь Свана" (REN TV - 8 канал (г. Новый Уренгой), 07.03.2004)
Published: 2016/10/11
Channel: Миша Кулак
REN TV an  apke mobile per easy trick
REN TV an apke mobile per easy trick
Published: 2017/02/25
Channel: shahid khan
Good News Yamal 49e Ren TV & More Russian Channel With Proof
Good News Yamal 49e Ren TV & More Russian Channel With Proof
Published: 2017/07/25
Channel: Tech DhinGana
Ren TV Russian Channel
Ren TV Russian Channel
Published: 2017/01/27
Channel: Bizon TV
Следователи Брянска допросят 8-летнего мальчика, блуждавшего в лесу 2 суток
Следователи Брянска допросят 8-летнего мальчика, блуждавшего в лесу 2 суток
Published: 2017/07/26
Channel: РЕН ТВ | Новости
Неожиданный поворот в деле менеджеров Мастер-банка
Неожиданный поворот в деле менеджеров Мастер-банка
Published: 2017/07/26
Channel: РЕН ТВ | Новости
УДАР ПО АРМЯНСКОЙ ИСТОРИИ В ЭФИРЕ ТЕЛЕКАНАЛА REN TV
УДАР ПО АРМЯНСКОЙ ИСТОРИИ В ЭФИРЕ ТЕЛЕКАНАЛА REN TV
Published: 2015/10/01
Channel: Мехрибан Касумова Азербайджан и Армения
Не ври мне (REN-TV,16.09.2011)
Не ври мне (REN-TV,16.09.2011)
Published: 2015/08/17
Channel: Марина Соловьёва
Россиянам разрешат выбирать буквы и цифры атомобильных номеров
Россиянам разрешат выбирать буквы и цифры атомобильных номеров
Published: 2017/07/25
Channel: РЕН ТВ | Новости
Новости Сочи (Эфкате РЕН ТВ REN TV) Выпуск от 25.07.2017
Новости Сочи (Эфкате РЕН ТВ REN TV) Выпуск от 25.07.2017
Published: 2017/07/26
Channel: Эфкате Рен ТВ Сочи
Завершено расследование громкого уголовного дела о массовом убийстве в Тверской области
Завершено расследование громкого уголовного дела о массовом убийстве в Тверской области
Published: 2017/07/26
Channel: РЕН ТВ | Новости
Кто правит миром? Специальный проект .Ren-tv (31.10.12.)
Кто правит миром? Специальный проект .Ren-tv (31.10.12.)
Published: 2012/11/01
Channel: Just Sam
Не ври мне (REN-TV,28.09.2011)
Не ври мне (REN-TV,28.09.2011)
Published: 2015/08/18
Channel: Марина Соловьёва
BADCOMEDIAN РЕНТВ (Ren TV / Ивангаи / МариянаРО /Саша Прокладка Спилберг )
BADCOMEDIAN РЕНТВ (Ren TV / Ивангаи / МариянаРО /Саша Прокладка Спилберг )
Published: 2017/01/23
Channel: BadTheBest
Чеченский капкан (REN-TV, 2004, все части)
Чеченский капкан (REN-TV, 2004, все части)
Published: 2012/08/18
Channel: socializator
Из Италии эвакуируют туристов из-за аномальной жары
Из Италии эвакуируют туристов из-за аномальной жары
Published: 2017/07/25
Channel: РЕН ТВ | Новости
Анонс "Бригада" (REN TV - 8 канал (г. Новый Уренгой), 07.03.2004)
Анонс "Бригада" (REN TV - 8 канал (г. Новый Уренгой), 07.03.2004)
Published: 2016/10/11
Channel: Миша Кулак
satelit yamal 202 transponder rentv
satelit yamal 202 transponder rentv
Published: 2014/09/21
Channel: Yusuf Fahmi
Katya Zharkova - RenTV
Katya Zharkova - RenTV
Published: 2012/05/26
Channel: Katya Zharkova
Дольмены древности и их Энергетика (RenTV) | Кавказ | Дикарями на море #3
Дольмены древности и их Энергетика (RenTV) | Кавказ | Дикарями на море #3
Published: 2016/09/06
Channel: Уютный Семейный Канал
Анонсы (REN-TV): Зарубежные сериалы
Анонсы (REN-TV): Зарубежные сериалы
Published: 2016/02/14
Channel: Альберт Акчурин
Байкеры против водил׃ бои без правил!! REN.TV
Байкеры против водил׃ бои без правил!! REN.TV
Published: 2017/01/06
Channel: Роман Нестеров
ВОЕННЫЕ ЭКСПЕРТЫ НА REN TV мнение ЭКСПЕРТА
ВОЕННЫЕ ЭКСПЕРТЫ НА REN TV мнение ЭКСПЕРТА
Published: 2017/07/18
Channel: Мальчик В Маске
rentv clock
rentv clock
Published: 2014/04/28
Channel: SoftLabTV
Оформление и промо REN-TV-Вологда
Оформление и промо REN-TV-Вологда
Published: 2012/11/02
Channel: Алексей Коновалов
На Украине женщина, пытаясь вернуть деньги, избила рыбой продавца
На Украине женщина, пытаясь вернуть деньги, избила рыбой продавца
Published: 2017/07/24
Channel: РЕН ТВ | Новости
Беспредел в Тулуне(Ирк. обл) Ren Tv
Беспредел в Тулуне(Ирк. обл) Ren Tv
Published: 2014/08/21
Channel: Тулун Ирк.обл
Андрей Нифёдов  Разоблачение канала Ren TV и Анны Чапман
Андрей Нифёдов Разоблачение канала Ren TV и Анны Чапман
Published: 2014/03/17
Channel: Александр Пешков
В Саратове пьяный водитель пригрозил убить себя, если его авто эвакуируют
В Саратове пьяный водитель пригрозил убить себя, если его авто эвакуируют
Published: 2017/07/24
Channel: РЕН ТВ | Новости
20121010 Ren TV RUSSIAN MAFIA PREDMASTER
20121010 Ren TV RUSSIAN MAFIA PREDMASTER
Published: 2012/10/24
Channel: Иванов Иван
Анонсы (REN-TV): Зарубежные фильмы
Анонсы (REN-TV): Зарубежные фильмы
Published: 2016/02/14
Channel: Альберт Акчурин
11 28 10 medved zastoy rentv
11 28 10 medved zastoy rentv
Published: 2010/11/28
Channel: Zilbershtayn
НЛО В РОССИИ. САМЫЕ УБЕДИТЕЛЬНЫЕ ДОКАЗАТЕЛЬСТВА Ren TV
НЛО В РОССИИ. САМЫЕ УБЕДИТЕЛЬНЫЕ ДОКАЗАТЕЛЬСТВА Ren TV
Published: 2015/10/25
Channel: ДОКУМЕНТАЛЬНЫЕ ФИЛЬМЫ FOR YOU
REN TV-ի ԿԵՂԾԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ
REN TV-ի ԿԵՂԾԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ
Published: 2015/10/11
Channel: Popular on Youtube-Armenia
Как армяне сочиняют свою историю (эфир REN tv  от 26.09.2015)
Как армяне сочиняют свою историю (эфир REN tv от 26.09.2015)
Published: 2015/09/26
Channel: Fizuli Sabiroghlu
FOX KIDS на Ren-TV (2002) Анонс Принцесса Сиси и Человек Паук
FOX KIDS на Ren-TV (2002) Анонс Принцесса Сиси и Человек Паук
Published: 2013/04/10
Channel: Moe Lester
Заставки (REN-TV, 01.01.1997-03.10.1999)
Заставки (REN-TV, 01.01.1997-03.10.1999)
Published: 2017/04/04
Channel: Телевизор ТВ
Черный пояс Blackbelt 1992 REN TV
Черный пояс Blackbelt 1992 REN TV
Published: 2016/06/08
Channel: Алимхан Найман
Новости Сочи (Эфкате Рен ТВ REN TV) Выпуск от 24.05.2017
Новости Сочи (Эфкате Рен ТВ REN TV) Выпуск от 24.05.2017
Published: 2017/05/25
Channel: Эфкате Рен ТВ Сочи
Новости Сочи (Эфкате Рен ТВ REN TV) Выпуск от 07.07.2017
Новости Сочи (Эфкате Рен ТВ REN TV) Выпуск от 07.07.2017
Published: 2017/07/10
Channel: Эфкате Рен ТВ Сочи
ЖИЛИЩНЫЙ ВОПРОС полнотелый кирпич сюжет REN-TV
ЖИЛИЩНЫЙ ВОПРОС полнотелый кирпич сюжет REN-TV
Published: 2013/05/21
Channel: volzhskiykirpich
REN TV  - Презентация фильма «Слово на ладони»
REN TV - Презентация фильма «Слово на ладони»
Published: 2015/10/26
Channel: Фонд поддержки слепоглухих Со-единение
REN TV Лекарство от старости (пептиды Хавинсона) в Перми
REN TV Лекарство от старости (пептиды Хавинсона) в Перми
Published: 2013/05/20
Channel: Nadezhda Dragunova
REN TV Mark Lucin, Nelli Orlovskaja, Phenotypology 4
REN TV Mark Lucin, Nelli Orlovskaja, Phenotypology 4
Published: 2012/11/03
Channel: Giedrius Švetkauskas
5LB в эфире REN-TV
5LB в эфире REN-TV
Published: 2015/12/15
Channel: 5lb - магазины спортивного питания
NEXT
GO TO RESULTS [51 .. 100]

WIKIPEDIA ARTICLE

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
REN TV
РЕН ТВ
REN TV logo 2015.png
Launched 1 January 1997
Owned by 100% — National Media Group
Picture format 576i (SDTV)
1080i (HDTV)
Audience share 5.3% (9 May 2011, TNS Russia)
Country Russia
Language Russian
Broadcast area Russia and other CIS countries
Headquarters 17/1 Zubovsky Boulevard, Moscow, Russia
Website ren.tv
Availability
Terrestrial
Russian and CIS-wide analog and digital broadcast VHF Channel 9
Satellite
NTV Plus Various
Cable
Natsionalnye Kabelnye Seti Various

REN TV (Russian: РЕН ТВ) is one of the largest private federal TV channels in Russia. Founded by Irena Lesnevskaya and her son, Dmitry Lesnevsky, who had been running REN TV as a production house for other national Russian television channels, it has broadcast since 1 January 1997. Its target audience is a young to middle-age city worker. Even though it focuses mostly on the audience in the 18 to 45 demographic, REN offers programming for a wide range of demographics, since the target viewer has a family and respects family values.[citation needed] The channel has won 13 TEFIs awards presented by the Russian Academy of Television.[citation needed]

REN TV's network is a patchwork of 406 independent broadcasting companies in Russia and the CIS. REN's signal is received in 718 towns and cities in Russia from Kaliningrad in the West to Yuzhno-Sakhalinsk in the East. It has a potential audience of 113.5 million viewers (officially 120 million viewers[1] ) with more than 12 million of them living in Moscow city and Moscow Oblast (Moscow Region). REN TV works with 10 broadcaster affiliates and 19 cable operators in the CIS and Baltic states; 181 cities can receive REN TV's signal.

Ownership[edit]

Until 1 July 2005 the channel belonged to its founder Irena Lesnevskaya and her son (30%) and the Russian utility RAO UES headed by Anatoly Chubais. In 2005 Bertelsmann's RTL bought 30% of REN TV with steel maker Severstal and oil and natural gas company Surgutneftegaz each buying 35%.[2]

Severstal's Alexey Germanovich on 18 December 2006 ceded the chairperson of REN TV's board to Lyubov Sovershaeva, President Vladimir Putin's former deputy envoy to the North-West federal okrug[3] and chairperson of the board at ABRos Investments, a subsidiary of St Petersburg's Russia bank. ABRos had bought a considerable stake in REN.[4] The bank, whose chairman, Yury Kovalchuk, was a close friend of President Vladimir Putin, owned 38% of its home town's TRK Petersburg TV channel – and was likely to buy more of that company, analysts had told 19 December 2006's Kommersant-daily.[5] REN TV and TRK Petersburg would merge into a single media holding, though they would operate independently, industry observers had told the daily.

Russian media had reported that oil and gas group Surgutneftegaz had sold its stake in the channel to ABRos, which had increased its stake in the media company from 45% to 70%. '[T]here are indications that Bertelsmann was interested in selling up, after about 18 months in the Russian TV market,' the broadcasting news website added.[6]

Currently National Media Group owns 82%, and Russian state oil company Gazprom subsidiary SOGAZ owns 18%.

News coverage[edit]

In November 2005 REN TV fired Olga Romanova, the anchor of its daily 24 news flagship.[7] Despite much publicity around the incident, her independent manner of reporting was continued by Marianna Maksimovskaya, formerly an anchor and news presenter for Vladimir Gusinsky's NTV Station. As of October 2011, Maksimovskaya was still in charge of news broadcasts on REN TV. Due to her activities, the channel remains arguably Russia's the only major TV outlet with liberal views, discussing the problem of state censorship and showing interviews with leaders of the political fringe (including Other Russia).

Prior to her departure from the channel, Romanova had told the Radio Free Europe on 25 November 2005 that the channel's head, Alexander Ordzhonikidze had pulled two recent stories for, she felt, political reasons. One censored item had covered an investigation into Defence Minister Sergei Ivanov's son's involvement in a road accident in which a woman died. Romanova spoken about the alleged censorship on Ekho Moskvy radio on 23 November 2005 – and the next day Ordzhonikidze barred from entering the channel's building.[8] A second 'banned item had been about the building in central Moscow of a US $15 million church and clock tower by Zurab Tsereteli, the International Press Institute noted in its report on 2005.[9]

Ordzhonikidze said in an interview for Echo of Moscow radio station that REN's news output had low ratings and management had decided to try other anchors on the evening newscasts. "Besides, it's hard for one person to anchor all the nightly newscasts every day of the week. [They] might just feel ill," he had added.[10]

In solidarity with Romanova, several of her journalist colleagues quit the channel in December 2005. Head of news and deputy channel director, Yelena Fedorova, told Radio Liberty's Russian Service (Radio Svoboda) why she had resigned.[11] "A lot of content-related directives have passed by me. As a journalist, I cannot put up with that, I cannot live with that," she told state news agency RIA Novosti on 5 December 2005. Editor Olga Shorina and producer Tatyana Kolokova were also planning to leave the channel because, they said, it was impossible to perform their professional duties.[12]

Scheduled content[edit]

The company which produced several high-profile feature films, notably the Golden Lion-winning Vozvrashcheniye in 2003, is still a production house and has made much of the network's scheduled content, including numerous TV series:

List of television series, studio taken FOX and Sony Pictures Television. REN also was showing purchased programming, including:

Current purchased/licensed programming:

Other shows include at the moment:

  • Граница Времени (The Edge of Time) - self-produced science fiction series, airs from 2015

Criticism[edit]

REN TV has been accused of combining pieces of scientific shows and interviews to produce pseudoscientific "documentaries".[15] In 2015, REN TV's documentaries were awarded "the most harmful pseudoscientific project (for spreading of myths, delusions and superstitions)" antiprize of a state prize of the Ministry of Education and Science for propaganda of conspiracy theories and mistrust for science.[16][17]

References[edit]

  1. ^ Media holding company REN TV (in Russian)
  2. ^ Worldwide operations, RTL corporate website. Retrieved on 2007-07-28.
  3. ^ "New leader in Northwest Russia appointed 2006-10-05", Health care, 5 October 2006 (Newsletter from the North-West of Russia, The East Europe Committee of the Swedish Health Care Community), p. 4. Retrieved on 2007-07-28. Cites for Sovershaeva's former role.
  4. ^ (in Russian) Масс-медиа: Друг президента стал акционером "Рен ТВ" (Mass-media: drug prezidenta stal aktsionerom 'Ren TV', "Mass-media: Friend of the President became a shareholder of REN TV", Lenta.ru (Rambler Media Group) 19 December 2006.
  5. ^ President’s Mate Takes Over Ren TV, Kommersant-daily, 19 December 2006. Retrieved on 2007-07-27.
  6. ^ Abros ups stake in Ren TV, broadbandtvnews.com, Cambridge, UK, 20 April 2007. Retrieved on 2007-07-28.
  7. ^ (in German) Russischer Sender feuert kritische Journalistin ("Russian channel fired critical journalist"), NDR Fernsehen, 7 December 2005.
  8. ^ Julie A. Corwin, Russia: Prominent Journalist To Defend Journalists' Rights, Radio Free Europe, 29 November 2005. Retrieved on 2007-07-27.
  9. ^ 2005 World Press Freedom Review: Russia, International Press Institute, Vienna. Retrieved on 2007-07-27.
  10. ^ REN TV anchor Olga Romanova to sue management, RIA Novosti, Moscow, 25 November 2005. Retrieved on 2007-07-27
  11. ^ Interview: REN-TV News Editor Explains Her Resignation, Radio Free Europe, 6 December 2005.
  12. ^ REN TV editor resigns, RIA Novosti, Moscow, 5 December 2005. Retrieved on 2007-07-27.
  13. ^ Soldaty Soldiers, official site.
  14. ^ Studenty, official site.
  15. ^ А. М. Черепащук «Бесстыдство некоторых российских СМИ поражает воображение» // Бюллетень «В защиту науки», № 9, 2011 год, стр. 17-18, копия
  16. ^ "Телеканал РЕН ТВ получил антипремию за лженауку". klnran.ru Комиссия по борьбе с лженаукой и фальсификацией научных исследований (an anti-pseudoscience committee). Retrieved 2016-01-17. 
  17. ^ "Представителей СМИ и популяризаторов науки наградили премией "За верность науке"" Check |url= value (help) (in Russian). Ministry of Education and Science of Russia. 11 Feb 2015. 

External links[edit]

Disclaimer

None of the audio/visual content is hosted on this site. All media is embedded from other sites such as GoogleVideo, Wikipedia, YouTube etc. Therefore, this site has no control over the copyright issues of the streaming media.

All issues concerning copyright violations should be aimed at the sites hosting the material. This site does not host any of the streaming media and the owner has not uploaded any of the material to the video hosting servers. Anyone can find the same content on Google Video or YouTube by themselves.

The owner of this site cannot know which documentaries are in public domain, which has been uploaded to e.g. YouTube by the owner and which has been uploaded without permission. The copyright owner must contact the source if he wants his material off the Internet completely.

Powered by YouTube
Wikipedia content is licensed under the GFDL and (CC) license